Страницы

Майстер клас

Пряма пропорційна залежність. 6 клас

Наш дружній колектив!

Наш дружній колектив!

Додаток 3.Методи інноваційних технологій.


Методи інноваційних технологій

«Розумний куб»
 На кожній із граней куба написано одне з питань, за яким можна дати характеристику чого-небудь, провести аналіз, порівняти тощо. Відповідь на питання дає можливість створити на уроках ігрові моменти і дуже позитивно сприймається учнями.
1. Опиши…
2. Проаналізуй…
3. Порівняй з …
4. Застосуй…
5. Оціни…
6. Вислови своє   ставлення…
7. Ключові слова
Метод «Прес»
Використовується у випадках, коли виникають суперечливі питання і вам потрібно зайняти й чітко аргументувати визначену позицію з проблеми, що обговорюється, переконати інших у вашій правоті. Метод дасть вам можливість навчитися формулювати та висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано, в чіткій та стислій формі, впливати на думку ваших співрозмовників.
 Щоб бути чітким та переконливим, ваше висловлювання повинно мати таку структуру й етапи:
 Позиція: почніть зі слів "Я вважаю, що ..." та висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.
 Обґрунтування: починаючи словами "...тому, що...", наведіть причину появи цієї думки, тобто поясніть, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.
 Приклад: продовжуйте висловлювання словом "... наприклад..." та наведіть факти, дані, що підтверджують вашу позицію.
 Висновки: закінчте висловлювання "Отже (тому), я вважаю..." і узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, як необхідно діяти (це своєрідний заклик прийняти вашу позицію).
 У ваших виступах, якщо це можливо,використовуйте:
    *думку експертів;
    *статистичні та наукові дані;
    *закони України;
    *інші допоміжні матеріали (речові докази, газетні статті, думки інших учнів, громадян тощо).
«Самооцінка»
Дає можливість залучити всіх учнів до роботи на уроці. Надає вчителю та учням інформацію про необхідність корекції знань.
Метод «Прес»
Використовується у випадках, коли виникають суперечливі питання і вам потрібно зайняти й чітко аргументувати визначену позицію з проблеми, що обговорюється, переконати інших у вашій правоті. Метод дасть вам можливість навчитися формулювати та висловлювати свою думку з дискусійного питання аргументовано, в чіткій та стислій формі, впливати на думку ваших співрозмовників.
 Щоб бути чітким та переконливим, ваше висловлювання повинно мати таку структуру й етапи:
 Позиція: почніть зі слів "Я вважаю, що ..." та висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору.
 Обґрунтування: починаючи словами "...тому, що...", наведіть причину появи цієї думки, тобто поясніть, на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції.
 Приклад: продовжуйте висловлювання словом "... наприклад..." та наведіть факти, дані, що підтверджують вашу позицію.
 Висновки: закінчте висловлювання "Отже (тому), я вважаю..." і узагальніть свою думку, зробіть висновок про те, як необхідно діяти (це своєрідний заклик прийняти вашу позицію).
 У ваших виступах, якщо це можливо,використовуйте:
    *думку експертів;
    *статистичні та наукові дані;
    *закони України;
    *інші допоміжні матеріали (речові докази, газетні статті, думки інших учнів, громадян тощо).
«Самооцінка»
Дає можливість залучити всіх учнів до роботи на уроці. Надає вчителю та учням інформацію про необхідність корекції знань.
«Асоціативний кущ» (чи «Семантична карта»)
Спонукає до вільного і відкритого мислення. Стратегія використовується на етапах актуалізації і рефлексії як під час групової роботи, так і індивідуально.
1) Записати на дошці чи аркуші в центрі ключове слово чи фразу.
2) Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку у зв’язку з темою.
3) Ставити знаки питання біля частин куща, в яких є невпевненість.
4) Після заповнення "куща” вказати проблеми чи теми, для розгляду яких необхідна додаткова інформація.

"Сократівське опитування"
 Цей метод застосовується для прояснення ідей, дослідження контексту, розгляду основ, визначення припущень і формулювання точки зору. Питання, які ставляться під час застосування цього методу можна поділити на декілька груп.
 Перша — запитання для прояснення:
 § Що ви маєте на увазі, коли кажете...?
 § Яке завдання ви збираєтесь виконувати...?
 § Який приклад ви можете навести...?
 § Чому ви сказали...? Як це стосується до...?
 Друга група — запитання з припущеннями:
 § Які припущення ви робите?
 § Чому ви робите ці припущення?
 § Ви припускаєте, що...?
 Третя група — запитання, які визначають перспективу й точку зору:
 § Чи є твоя точка зору щодо... ?
 § Чи є твоя перспектива в тому, що...?
 Четверта група — запитання, які визначають факти, причини та докази:
 § Які твої докази для цього?
 § Чому ти віриш у це? Наскільки ти впевнений у цьому?
 П'ята група — запитання, які досліджують висновки та результати:
 § Що є твоїм висновком?
 § Що буде результатом, якщо це станеться?
 § Яким буде ефект від цього?

"Пошук цікавих запитань"
 Після ознайомлення учнів із темою, що вивчатиметься на уроці, вчитель може запропонувати учням записати на дошці запитання, на які їм би хотілося знайти відповідь. Учні визначають найбільш цікаві запитання. Саме ці запитання стають основою вивчення нового матеріалу на уроці. Як варіант цього методу можна обрати ситуацію, коли всі запитання, які виникли в учнів, залишаються на дошці, а в кінці уроку учні на них відповідають.

"Обмін проблемами"
 Метод кооперативного навчання, який вимагає того, щоб учні знайшли важливе запитання з досліджуваної теми і потім сформулювали якусь проблему на підставі запитання для того, щоб інша група вирішила її.

"Конкурс на краще проблемне питання уроку"
 Вчитель пропонує учням після ознайомлення з темою уроку скласти запитання, які записуються на дошці. В ході невеличкого голосування залишається те питання, за яке проголосувала більшість учнів. Це питання і стає основою вивчення нового матеріалу.

"Атака на вчителя"
 Після вивчення нового матеріалу вчитель оголошує учням, що зараз вони поміняються місцями — учні будуть ставити питання, а вчитель відповідати на них. Висувається умова — вчитель буде відповідати тільки на цікаві запитання. Ця умова якраз і стимулює учнів складати запитання проблемного характеру.

"Атака на учня"
 Різновид наведеного вище методу. При використанні цього варіанта в ролі опитуваного опиняється один із учнів.
"Листування"
 Учні обмінюються між собою питаннями, на які потрібно дати письмову відповідь. Так відбувається листування протягом встановленого вчителем часу.
"Так і ні"

 Для проведення заняття за цим методом учні готують картки з написами "так" і "ні". Вчитель зачитує твердження і дає час учням подумати над ним. Після самостійного осмислення запропонованого твердження учні показують картки, визначаючи свою позицію. Після цього вчитель пропонує декільком учням навести аргументи на захист своєї позиції. їхні висловлювання можуть доповнити інші учні.

Комментариев нет:

Отправить комментарий