Урок 71
Тема уроку. Порівняння
раціональних чисел
Мета уроку: відпрацювати
навички порівняння раціональних чисел. Розвивати вміння порівнювати
будь-які раціональні числа. Розвивати
уважність. Виховувати наполегливість, культуру запису в зошитах.
Тип уроку: застосування
знань, умінь і навичок.
Хід уроку
I. Актуалізація
опорних знань
Тестова
робота на визначення справедливості
математичних тверджень. Учням
видаються картки з табличкою,
у якій вони ставлять «+», якщо
твердження є правильним, або
«–», якщо твердження є
неправильним. Кожне завдання оціню-
ється в 1 бал.
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тестова робота
1. Із двох чисел меншим є те,
зображення якого на координатній
прямій розташоване ліворуч (+).
2. Із двох від’ємних чисел більшим
є те, модуль якого більший(–).
3. Будь-яке додатне число є
більшим від 0. (+)
4. Будь-яке від’ємне число є
меншим за 0. (+)
5. Будь-яке від’ємне число є
більшим від додатного. (–)
6. Твердження, що a —
від’ємне число, можна записати у вигляді
нерівності так: a > 0 .
(–)
7. Нерівність x
0 можна
прочитати так: x — недодатне число.
(+)
8. Ц ілими числами, що
задовольняють умову −2
a
2, є числа
–2; –1; 1; 2. (–)
9. Відомо, що a < 0, b > 0, c > b, тоді c > a . (+)
10. Якщо a і b — від’ємні числа і a < b, то a > b . (+)
11. Якщо m і n —
від’ємні числа, то m > n . (+)
12. Натуральними числами, що
задовольняють умову a
4
, є чис-
ла 0; 1; 2; 3; 4. (–)
II. Закріплення
засвоєних навичок і вмінь учнів
Робота з більшістю учнів біля дошки; учням з високим
рівнем підготовки пропонується
створити творчу групу і виконати
завдання на картці.
Номера в підручнику:
Письмові вправи
С 1. Порівняйте
числа:
а) –2,9 і –1; б) 0 і –6; в) 0 і
6,5; г) –1,3 і –1,39.
2. Замініть зірочку на цифру так,
щоб отримана нерівність була
правильною:
а) −3,04 < −3,*2 < −2,89;
б) −8,13 < −8,*7 < −8,05.
3. Розташуйте в порядку спадання
числа: –0,52; 0,4; –2,2; 5,2;
−7 ; − 1
3
; −(−10).
Д 1. Порівняйте
числа:
а) –1,5 і −1
5
6
; б) –1,8 і −1
13
20
.
2. Знайдіть усі цілі числа, що
задовольняють кожну з нерівно-
стей:
а) −3 < x < 2 і x
< 0; б) −10 < x <1 і x > −2.
3. Зобразіть на координатній
прямій безліч чисел, які задоволь-
няють нерівність:
а) x > 4 ; б) x 1; в) x > 2 .
4. Між якими сусідніми цілими
числами стоїть число:
а) –3,75; б) –0,73; в) −1
1
7
; г) −6
7
15
Відповідь напишіть у
вигляді подвійної нерівності.
Математичний
диктант
Учні пишуть диктант під копірку.
Запишіть у вигляді нерівності
речення.
а) –6,4 — від’ємне число;
б) 17,3 — додатне число;
в) x — додатне число;
г) a — від’ємне число;
д) b — недодатне число;
е) число c є меншим за 3
або дорівнює 3;
ж) число x не менше за 10;
з) число y не більше від
5;
и) число m є більшим від 5
або дорівнює5;
Картка для
творчої групи
1. Зобразіть на координатній
прямій безліч чисел, які задоволь-
няють нерівність:
а) 3 < |x|
6; б) 3 < |x
+2|4 .
2. Визначте, чи є правильним твердження:
а) якщо a < b,
то| a |< |b |; б) якщо a <| b| , то| a|
<| b| .
3. За допомогою координатної
прямої порівняйте числа a і b, якщо:
а) a > 0, b >
0, − |a| < − |b| ; б) −a > 0, −b >
0, | b| >| a| .
4. Розташуйте в порядку падання
числа −
;
–0,625; −
.
Картка для
творчої групи
1. Зобразіть на координатній
прямій безліч чисел, які задоволь-
няють нерівність:
а) 3 < |x|
6; б) 3 < |x
+2|4 .
2. Визначте, чи є правильним твердження:
а) якщо a < b,
то| a |< |b |; б) якщо a <| b| , то| a|
<| b| .
3. За допомогою координатної
прямої порівняйте числа a і b, якщо:
а) a > 0, b >
0, − |a| < − |b| ; б) −a > 0, −b >
0, | b| >| a| .
4. Розташуйте в порядку падання
числа −
;
–0,625; −
.
Картка для
творчої групи
1. Зобразіть на координатній
прямій безліч чисел, які задоволь-
няють нерівність:
а) 3 < |x|
6; б) 3 < |x
+2|4 .
2. Визначте, чи є правильним твердження:
а) якщо a < b,
то| a |< |b |; б) якщо a <| b| , то| a|
<| b| .
3. За допомогою координатної
прямої порівняйте числа a і b, якщо:
а) a > 0, b >
0, − |a| < − |b| ; б) −a > 0, −b >
0, | b| >| a| .
4. Розташуйте в порядку падання
числа −
;
–0,625; −
.
Картка 1
|
Розташуйте в порядку спадання числа:
а) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9;
10; -10; б) -1;
0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001;
0;
в) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.
|
Картка 1
|
Розташуйте в порядку спадання числа:
а) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9;
10; -10; б) -1;
0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001;
0;
в) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.
|
Картка 1
|
Розташуйте в порядку спадання числа:
а) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9;
10; -10; б) -1;
0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001;
0;
в) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.
|
Картка 1
|
Розташуйте в порядку спадання числа:
а) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9;
10; -10; б) -1;
0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001;
0;
в) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.
|
Картка 1
|
Розташуйте в порядку спадання числа:
а) -6; 7; -7; 8; -8; 9; -9;
10; -10; б) -1;
0; 1; -0,01; 0,001; -0,0001;
0;
в) 2,8; -2,7; 2,6; -2,08; 2,07; -2,06; 0.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий